maandag 31 juli 2017

Zomerchallenge dag 56: Bloemen

Op dag 56 was het thema bij de Zomerchallenge: Bloemen.
Nog eens even met de Distress Oxide refills aan de slag. Die ik maar gewoon moet gebruiken voor de achtergronden, met inkleuren geen succes.
Maar zoals ik mezelf beloofde, ik maak een kaart één keer, ben ik niet tevreden, jammer dan!


Ik heb eerst de bloemen met zwart gestempeld.
Daarna van diverse kleuren Distress Oxide een druppeltje op een acrylblok gedaan, met flink veel water vermengd en daarmee de bloemen ingekleurd.
De kleuren vond ik maar ...... niets, dus heb ik bij de bloemen een druppeltje Daler Rowney fluor inkt roze toegevoegd en bij de oranje bolletjes een druppeltje oranje fluor. Wat de bloemen wel wat opkrikte, maar vooral de bolletjes.
Verder vind ik het niet heel erg succesvol.
De blaadjes op dezelfde wijze ingekleurd als de bloemen, maar zonder Daler inkt.
De bloemen witte accenten met een Gelliroll pen gegeven, de nerf van de blaadjes met Micron 0.3.
Distress inkt groen en blauw op een acrylblok gedaan en met een waterpenseel de achtergrond heel licht ingekleurd.
Tot slot de randen met zwart gesponst en de datum op de kaart geplakt.


Stempels:
Woodware Craft Collection, Spring Flowers, JGS332
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide refill, Fossilized Amber, Twisted Citron, Spiced Marmelade, Fired Brick, Picked Raspberry
Distress inkt, Tumbled Glass, Shabby Shutters
Daler Rowney Acrylic ink, Fluorescent Orange 653, Fluorescent Pink 538
Gelliroll wit
Micron zwart 0.3
Waterpenseel
Acrylblok
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails