dinsdag 18 juli 2017

Zomerchallenge dag 41: Verwerk een hart op je kaart

De opdracht bij de Zomerchallenge dag 41 was: Verwerk een hart op je kaart.
Waarbij ik meteen aan de techniek van het negatief schilderen dacht.


De eerste laag is een restje gelliplate print, en op dat roze, wat ik meer dan mislukt vond, ben ik verder gaat werken door met stencils en verf diverse patronen aan te brengen met een aantal roze kleuren, maar ook met zwart en wit.
Hier heb ik nog accenten gegeven met de witte Signo en zwarte Micron.
Met potlood heb ik een hart getekend en daar omheen heb ik de transparante paarse verf  Permanentblauwviolet aangebracht, dus over de roze laag heen. Goed drogen.
Daarna met een spetterkwastje witte spetters gemaakt.
Met eerst een zwarte en daarna een witte Posca lijnen rondom het hart getekend. Waarbij de witte Posca plotseling een blub verf op het papier dropte aan de rechterkant van het hart. Nou ja, het is handwerk en heel storend vond ik het nou ook weer niet.
Wat witte verf op een craftsheet aanbrengen, uitrollen met een brayer en daar de stempel in drukken om vervolgens te kunnen stempelen. Wel je stempel heel goed schoonmaken, anders gaat de verf in de holletjes van je stempel zitten en dat krijg je er niet meer of nauwelijks uit als de verf is opgedroogd.
Daarna de randen met zwart gesponst, wat niet nodig lijkt gezien de donkere achtergrond. Maar je werk er wel de witte randen van de kaart mee weg, en wat mij betreft dus wel zinvol.
Tot slot de datum op de kaart geplakt.


Stempels:
Magenta, Art is the voice .....
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064 (datum)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Amsterdam acrylverf diverse roze en rode kleuren, voor de tekst Titaanwit 105 en voor de eindlaag Permanentblauwviolet 568
Daler Rowney Acrylic Inkt, White 011
The Crafters Workshop, Mini Chica Doodle, TCW654s
The Crafters Workshop, Mini XOXO, TCW491s
The Crafters Workshop, Mini Positivity, TCW687s
Craftsheet
Brayer
Micron 005 zwart
Signo wit
Posca Black en Posca White PC-1M bullet-shaped 0.7 mm
Restje gelliplate print
   

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails