dinsdag 6 februari 2018

KiCo Challenge: Gebruik 1 stempel drie keer

Voor de KiCoStamps maandchallenge maakte ik deze kaart met het negatief schilderen als techniek.
Aan het eind van de maand maak ik van de kaarten een boekje.


Om de achtergrond te kleuren heb ik een restje gebruikt waar ik de inkt van een eerder gebruikt stencil op heb afgeveegd met een babywipe.
Restjes zijn hier heel goed voor te gebruiken!

Daarna heb ik kriskras allerlei stempels en delen van stempels met diverse kleuren Archival inkt afgedrukt, zie foto aan de linkerkant.
Op de foto rechts zie je dat ik daarna de nog lege plekken heb gevuld met verf en stencils met kleine motiefjes. Ik heb daarbij wit, zwart en diverse kleuren verf gebruikt.
Daarna heb ik heel veel onderdelen een accent gegeven met witte en zwarte pennen, maar ook met gekleurde glitter pennen.

De drie figuurtjes, dat is 1 stempel die met de maskertechniek 3 keer is afgedrukt, en de bladeren zijn met zwart gestempeld.

En dan ga je het leukste van alles doen, namelijk het negatief schilderen. Dit doe je door de donkerblauwe verf rondom de gestempelde figuren en bladeren te schilderen die er dan met de felle kleuren verf en inkt echt uitspringen.
Omdat je daar een transparantere verf voor gebruikt, zie je de ondergrond nog een beetje terug

Tot slot heb ik een zwarte Posca en witte Signo pen gebruikt om nog wat accenten aan te brengen, zowel rondom de figuurtjes en bladeren als op de donkere achtergrond.
Dat doe je door wat witte verf, heel weinig, met een kleine brayer op je craftsheet uit te rollen, daar de stempels in te drukken voordat je ze afdrukt.
Maak de stempels direct daarna wel goed schoon met water of een babywipe om te voorkomen dat de verf in de holletjes van de stempel gaan zitten.


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Art Journal 4, plate 92 (figuurtjes)
Art Journal 3, plate 91 (tekst)
Art Journal 1, plaste 89 (bladeren)
Vintage 3, plate 66 (achtergrond tekst)

Inkt etc.:
Archival, Jet Black en diverse fellere kleuren
Amsterdam acrylverf felle kleuren
Amsterdam acrylverf, Titaanwit 105, Groenblauw 557
Posca, Black bullet shaped 0,7 mm
Signo, Wit, en diverse Sparkling glitter kleuren
Stencils met kleine motiefjes
 

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails