maandag 24 juli 2017

Zomerchallenge dag 49: Kleur die je (bijna) lelijk vindt

Het thema bij de Zomerchallenge was op dag 49: Gebruik een kleur die je (bijna) lelijk vindt.
Nu vind ik paars niet heel lelijk, maar het is denk ik wel zo'n beetje de minst gebruikte kleur bij mij.


Voor de achtergrond heb ik Distress inkt op een craftsheet aangebracht, dat nat gesprayd en de kaart er doorheen gehaald. Goed drogen.
Van de tulp heb ik eerst twee maskers gemaakt. Op de kaart zijn de tulpen zijn met zwart gestempeld waarbij ik steeds de gestempelde afdruk heb afgedekt met het masker, en daarna de volgende afdruk heb gemaakt. Tussendoor goed drogen.
Daarna de tulpen ingekleurd met Distress inkt door wat inkt aan te brengen op een acrylblok en daar vanaf met een waterpenseel steeds wat inkt op te nemen.
Tot slot de tekst gestempeld met zwart, de randen met zwart gesponst en de datum op de kaart geplakt.


Stempels:
Different Colors, Old Tulip, S-00371
Different Colors, 100% Zuiver, S-00213
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Wilted Violet, Seedless Preserves, Shabby Shutters
Distress Oxide, Wilted Violet (met de inkt alleen voor de achtergrond)
Craftsheet
Minimister met water
Waterpenseel
Acrylblok
   

1 opmerking:

  1. Hi Yvon!
    I just been looking at all your pages. They're beautiful!
    Hope you're well,
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails