zondag 23 juli 2017

Zomerchallenge dag 45: Resist

Op dag 45 van de Zomerchallenge was het thema: Resist.
Omdat ik me bij het eerste seizoen van de Zomerchallenge in 2014 al had voorgenomen dat ik de kaartjes nooit over zou maken, ook al zouden ze zijn mislukt, doe ik dat nog steeds niet.
Vandaar deze rommelige en deels mislukte resistkaart, het moet maar zo.


Versamark op het blaadjes-stencil aangebracht en afgedrukt op de kaart, goed aanwrijven. So far so good ......
De tekst met Versamark er boven gestempeld en beide afdrukken verhitten/embossen.
Waarna je dan tot de ontdekking komt dat de blaadjes wel goed zijn gegaan, maar er tussen de tekst een klodder embossingpoeder is blijven zitten, waardoor die niet meer goed leesbaar is. Sjammer!
Daar besloot ik de katten over de tekst heen te stempelen, dus is het nu een tekstloze kaart geworden.

De kaart gekleurd met mijn niet favoriete Oxide inkt door de 3 kleuren aan te brengen op een craftsheet, nat te sprayen met water en daar de kaart doorheen te halen. Vóór het drogen met een spetterkwastje natte waterspetters aangebracht.
Dan pas goed drogen.
Van 3 katten heb ik een masker geknipt en de katten met zwart op de kaart gestempeld waarbij ik steeds de laatst gestempelde kat afdekte met het masker voordat ik een volgende kat ging stempelen.
Weer goed drogen en de katten deels inkleuren met potlood en in de ogen een zwart stipje gezet met de Micron.
Tot slot de randen met zwart gesponst en de datum op de kaart geplakt.
Bij de volgende challenge de katten maar in de herkansing doen, ha ha!


Stempels:
Lost Coast Design, Cat Feather, Cat Concentric Circles en Cat Wavy Face
Carmen's Veranda, Cats like me (maar die zie je niet meer)
Provo Craft Roller Stamp Circa 12pts, 24-8064

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress Oxide, Worn Lipstick, Spiced Marmelade, Wilted Violet
Versamark
Clear Embossingpoeder
Stencil onbekend
Luminance 6901 potloden
Spetterkwastje
Micron zwart 0.1
Craftsheet
Minimister met water
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails