dinsdag 20 juni 2017

Don't worry, Bee happy

Vandaag maak ik voor KiCoStamps dit kaartje met de prachtige nieuwe Flora en Fauna sheet door onze designer Daniëlle getekend.



Ik ben begonnen met het maken van de achtergrond met een stencil.
Aan één kant van het stencil het ik 3 kleuren Distress inkt aangebracht, nat gesprayd met water en die natte kant omgekeerd en op het papier afgedrukt. Goed aanwrijven en na verwijderen van het stencil goed drogen.

Daarna heb ik de bloem, de tak met bladeren, de bij en de tekst met zwart afgedrukt en de randen van de kaart met zwart gesponst.
De bloem en tak met bladeren heb ik nogmaals afgedrukt op dessinpapier, uitgeknipt (zonder de tekst naast de bloemenstengel) en op de kaart geplakt.
Wel secuur plakken omdat de letters van de tekst die over de bloemenstengel heen vallen natuurlijk met elkaar overeen moeten komen.


Vervolgens heb ik de bloem  nog een keer gestempeld op een iets lichter deel van het dessinpapier, ook uitgeknipt en op de bloem op de kaart geplakt.


Tot slot heb ik de kaart gemat op zwart papier en een bijpassende kleur cardstock, de bloem en bladeren accenten gegeven met een witte pen en het bijtje met kleurpotlood ingekleurd.

En met het smallere restje van de eerder gemaakte achtergrond heb ik nog een kaartje gemaakt.



Stempels:
KiCoStamps, Flora en Fauna (19), Plate 123
KiCoStamps, Tekstsheet (26), Plate 121

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Squeezed Lemonade, Cracked Pistachio, Broken China
The Crafters Workshop, Flower Frentzy, TCW157
Minimister met water,
Kleurpotlood
Gelliroll wit
Dessinpapier (hier K&Company), of restje papier
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails