zondag 25 september 2016

Cadeauverpakking van een label

Vandaag heb ik een cadeauverpakking gemaakt van een label.


Het label is 10,5 cm breed en 21,5 cm lang, en vanaf de onderkant gerild op 8 - 8,2 - 16,2 en 16,4 cm.

Voor de achtergrond heb ik een stencil met bloemen genomen. Dat heb ik aan de achterkant beïnkt met de Distress kleuren, nat gesprayd met water en vervolgens met die achterkant op het label gelegd.
Afdeppen met een stukje keukenrol en goed drogen.
Met een ander stencil een klein stukje beïnkt met oranje en dat afgedrukt en gedroogd, en dat herhaald met roze.
De randen van het label gesponst met zwart, en ook dat weer gedroogd.

Let er bij de keuze van je stencil op dat als je een tekst neemt, de letters van de tekst aan de achterkant goed staan. Door het omvouwen van de bovenkant en onderkant van het label komt de tekst aan de voorkant van de cadeauverpakking op zijn kop te staan.
Wil je toch een letterstencil gebruiken, dan kun je dat oplossen door de achterkant en de boven- en onderkant apart te bewerken.

Daarna heb ik het label aan alle kanten bestempeld. Let er ook hier op dat je de dingen niet op zijn kop stempelt!
In het woord Gefeliciteerd heb ik met witte accenten geschreven en her en der op het label ook witte accenten aangebracht.


Het zakje van het label heb ik aan elkaar geplakt door er een stukje 3D tape tussen te plakken. Daardoor kun je er iets makkelijker bijvoorbeeld geld in verpakken.



Voor de sluiting van het flapje op het cadeaulabel heb ik een knoop met 2 gaten en een stukje touw van ongeveer 75 cm gebruikt.
Steek het touw door het gat van het label, leg er 1 knopje in en zorg ervoor dat er aan 1 kant ongeveer 15 cm touw uitsteekt, en de rest aan de andere kant.
Rijg het touw door de gekleurde knoop, leg er 2 knoopjes in zodat de gekleurde knoop vast zit en sla het touw 2x om het cadeaulabel heen. Maak aan de bovenkant op de gekleurde knoop een strikje.
Overtollig touw heb ik met mijn hobbymes afgesneden.


Leuk om cadeau te geven!


Stempels:
KiCoStamps, Bloemen (2), Plate 57
KiCoStamps, Fantasy (4), Plate 75
KiCoStamps, Fantasy (5), Plate 77
KiCoStamps, Tekstsheet (21), Plate 88

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Distress inkt, Mustard Seed, Spiced Marmelade, Picked Raspberry, Twisted Citron, Peacock Feathers
The Crafters Workshop, Flower Frentzy, TCW157
Dylusions, Holes Large, DYS547049
Minimster met water
GelliRoll wit
Touw van ongeveer 75 cm
Knoop met 2 gaten in bijpassende kleur
3D Tape
    

1 opmerking:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails