donderdag 6 december 2012

Achtergronden met de Gelli Plate

Tussen de kerstkaarten door heb ik nog een paar achtergronden gemaakt met de Gelli Plate.
Ik heb acrylverf van Talens Amsterdam gebruikt, en voor de patronen heb ik diverse stencils gebruikt.

Een kleine weergave van de verzameling.
Ik heb er bewust voor gekozen maar twee verschillende stencils te gebruiken, om zo goed te kunnen zien wat het effect zou zijn van iets meer of minder verf, langer of korter met de brayer rollen, enz.
Het werkt wel verslavend, voordat je het weet liggen er zo 10 A4'tjes met achtergronden klaar, ha ha!

 
En een detail.


 
En detail.
 
 
Bij onderstaande afdrukken heb ik dus duidelijk meer verf gebruikt dan bij de voorbeelden hierboven.
 
En een detail
 
En met hetzelfde heel snel nog een tweede afdruk gemaakt. 
 
Ook een detail.
 
 
En een "omgekeerde" afdruk.
 
En detail.
 


Misschien nog een paar tips.

Het staat op de verpakking, maar toch ..... Bewaar de gelli plate plat!
Ik bewaar het glibberige ding in de originale verpakking en heb bij de Action een goedkope snijmat gekocht (1,69 euro) die ik met de Tim Holtz schaar heb verknipt op maat van de gelli plate, en dat er onder gelegd.
Ik weet inmiddels van twee andere mensen dat als je de gelliplate ergens op legt, of je legt iets óp de gelliplate, er een deuk in zit die er niet meer uit gaat. En dat ga je zien op je werk als je met de gelli plate afdrukken gaat maken, zou zonde zijn.

Verder is het experimenteren met de hoeveelheid verf die je gebruikt. Je hebt niet veel verf nodig, het smeert heel goed uit met de brayer.

En wat de brayer betreft, ik had een middelgrote brayer, maar heb nu toch een brede brayer aangeschaft. Met de middelgrote brayer zie je heel goed de randen van de brayer (of ik moet beter oefenen met rollen), hoewel dat weer wegvalt als je de achtergrond gaat verwerken tot een kaart. Zie mijn eerdere blogbericht met de kaart die ik met de gelliplate maakte, ook daar zie je de randen van de brayer niet meer terug, die op de kale achtergrond nog wel duidelijk te zien zijn.


Inkt etc.:
Talens Amsterdam acrulverf diverse kleuren
The Crafters Workshop, Flower Frentzy, TCW157
Dylusions, Letter Jumble 9x12, DYS34025
Gelli Plate large
Brayer breed
    

17 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kleuren en patronen heb je er mee gemaakt yvon. Super gewoon. En echt verslavend denk ik.Kijk uit naar je werk er mee.
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super leuk en mooi uit Yvon.
    Heb alleen geen idee wat een gelli plaat is.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne, dat ziet er gaaf uit, heb ook even die andere blogpost bekeken enne....super, het lijkt me een heel leuk 'hebbeding' ga gauw eens kijken op de site.....warme groet Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke resultaten Yvon met de gelli plate. Je hebt me van heel wat tijd beroofd, na mijn opmerking dat ik niet wist wat het was. Want ik heb natuurlijk internet afgestruind...gave filmpjes en te gekke resultaten.
    Nu een dilemma...schaf ik het aan of niet :-P

    lieve groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik las al wat anders ipv dat Gelli..maar goed, NOOIT van gehoord, dat spul, het resultaat is zo prachtig dat ie op mn verlanglijstje komt!!(erg lang lijstje, mag eigenlijk geen -tje heten ☺☺☺)
    M☺☺i!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he, werken met de gelli plate? Echte gelatine vindt ik wel mooier, maar zo'n plate kun je even grijpen tussendoor. Je kunt er zo prachtig dun mee werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful prints Yvon! It's great to have all of these ready made backgrounds, I look forward to seeing them in your projects.
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig - zit er ook aan te denken er een aan te schaffen, waar heb jij het gekocht? I snogal moeilijk te krijgen in NDL..
    na jou mooie voorbeelden begint het wel te kriebelen... ook bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om weer met wat nieuws aan de gang te gaan en te experimenteren! Zeker als de resultaten er zo mooi uitkomen te zien! Ben benieuwd hoe we die weer terug zien! Fijn weekend, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Yvonne I have tried to mail you three times to send you details of how to claim your winners prise from Fashionable Stamping Challenges but each time the mail has been bounced back to me as mail delivery failure. Not sure what to do so can you let me know where to send the details.

    Hugs Shirley x x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zien er prachtig uit je achtergronden Yvon. Lijkt me inderdaad heel verslavend om alles uit te proberen. Maar deze zien er in ieder geval fantastisch uit. Ben benieuwd wat je ermee gaat maken.
    Heel veel groetjes van
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yep die staat op mijn verlanglijst voor de AS ;)) mooie examplaren maakte je Yvon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ah nou, dan hoef jij na het maken van de kerstkaarten niet in een gat te vallen (figuurlijk!!!!) en kun je verder gaan met deze prachtige achtergrondjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker....Yvon,

    Mag er ook graag mee spelen en dan nog een spray glimmermist achteraan, och heerlijk.

    Warme groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I love the gelli plates results. Certainly I'll buy them next year.
    Wonderful patterns have you created.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie achtergronden heb jij al gemaakt met de gelliplate. Ik was nieuwsgierig wat dat was, na een reclamemailtje van de craftorij en ben eens gaan googlen en kwam zo ook op jpuw blog terecht. Erg gaaf wat je ermee kunt doen.....net als vele hiervoor al schrijven...op het verlanglijstje! Enne bedankt boor de inspiratie, ga gelijk nog even op de rest van jouw blog rondkijken.
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails